Sunday, 8 April 2012

pengorbanan seorang guru

semua guru inginkan anak didiknya menjadi seorang yang berguna dan menjadi seorang berjaya . guru nie ibarat mak ataupun ayah yang ke-2 di sekolah . dia telah banyak berkorban untuk anak muridnya . kalau kita ada masalah , guru kita lah yang mengambil berat tentang kita . contohnya ..


       -> ramai cikgu ambil berat tentang saya , hari tuh saya tak mari sekolah . cg saya call saya , kenapa saya tak datang sekolah ? saya cakap saya takde duit belanja . esokkan nya dia bagi aku duit belanja . cg saya tuh bagitau cg daten tentang saya . cg daten marah saya , dia cakap " cikgu xnak awk buat macam nie lagi , kalu awak takde duit minta jer ngan cikgu . awak belajar lah bersungguh-sungguh , cikgu nak tengok awak berjaya ! " . cg daten baik dengan saya , saya anggap cg daten macam mak saya sendiri . dia selalu bagi duit belanja dan belanja makan nasi . dia seorang guru yang terbaik bagi saya . selama nie , dia lah yang banyak bagi saya semangat dan sokong saya . terima kasih cikgu , saya janji bila saya dah kerja saya akan beli kereta mercedes dan bawak cg jalan2 naek kereta saya . itu yang cikgu nak kan ? saya ingat lagi pesanan daten kat saya , suatu hari nanti cg nak rasa kete mercedes faezah ! .
I Love Music

0 comments:

Post a Comment