Thursday, 26 July 2012

bulan yang mulia

   alhamdulillah , hari nie kita dah berpuasa yang ke-7 hari . tahun ni saya raya dengan papa , kat terengganu . membosankan :( tahun-tahun yang lepas saya raya dengan mama , tahun nie je saya raya dengan papa . untung la , semua orang ade baju raya , tahun nie papa saya tak bagi duit untuk shopping :( tak raya la aku . tapi takpe , saya redha dan bersyukur apa yang ada . saya tak kisah kalau tahun nie saya tak bahagia macam orang-orang lain . tak semestinya kalu hari raya kita mesti bahagia kan ? saya akan bahagia kalu tahun nie saya puasa penuh kerana Allah S.W.T .
 
I Love Music

Friday, 29 June 2012

--> salah ke apa yang aku buat nie ? cuba menjauhkan diri daripada orang yang telah banyak menolong saya . saya menjauhkan diri sebab saya rasa hubungan saya dengan dia semakin berjauhan . cara dia bercakap dengan saya pown dah lain , tak macam dulu ! ermm , entah laa . satu lagi perangai dia yang saya menyampah sangat "memaksa" ! 

 dia suka cakap bohong ! kalu saya marah sangat cakap bohong . saya bohong sebab malu nak amek duit yang awak bagi kat saya ! dia sangat cerewet , sampai kawan-kawan dia yang lain tak suka dengan perangai cerewet tuh ..

 tapi saya tak boleh buat dia macam nie . sebab dia dah banyak tolong saya , kalau takde dia entah ape yang dah jadi kat saya :) kalau dia takpernah tolong saya , dah lama saya tak layan dia . kawan-kawan saya pun benci dia . tapi nak buat macam mane , saya terima jelahh . walaupun dia tuh saya anggap dia mak saya sendiri .
I Love Music

Friday, 4 May 2012

jodoh tak akan kemana

alhamdulillah , saya boleh lupakan apa yang lepas , saya bole lupakan orang yang paling saya sayang . saya yakin suatu hari nanti tuhan akan jodohkan saya orang yang lebih baik daripada yang dulu . ya allah , aku rasa lega dan tenang seolah-olah aku lah orang paling tenang di dunia . sekarang dalam fikiran dan hati saya ibarat kosong seperti bayi yang baru dilahirkan . Akhirnya , saya dah dapat diri saya yang dulu :)  terima kasih allah <3
I Love Music

Tuesday, 1 May 2012

kembalikan saya yanh dulu

awak , sampai hati awak buat saya macam nie . tolong laa bagi saya satu peluang untuk mencintai awak dengan sepenuh hati saya . kali nie saya serius dengan awak , saya tak kan maen kan perasaan awak . saya langsung takde niat nak maen kan perasaan awak . awak , saya harap sangat awak bagi peluang kat saya . kalau betul laa awak masih sayangkan saya , mesti awak dah terima saya . awak takkan buat saya merana . kalau laa awak tak sayang saya awak lebih suka saya buat macam nie dan biarkan hidup saya jadi merana . sejak kita berpisah , banyak dugaan yang allah berikan kat saya . awak tahu tak , saya kat sekolah selalu bersendirian , senyap dan suka pendamkan masalah saya . saya hilang semangat dan tidak kuat dengan masalah nie ! awak tahu tak , saya dah lame tak main gitar saya sbb akan teringat awak . awak nak tahu tak , dah lame saya tak belajar kat dalam bilik saya sebab bila saya duduk sambil main laptop saya teringat mase kita webcam dulu . awak nak tahu tak , saya sangat lemah kalau melukis di atas kertas A4 sebab saya teringat mase saya tulis I Love You <3 . awak nak tahu tak , setiap kali saya buat essay tiba-tiba saya teringat mase awak tunjuk telefon awak ade dictionary . awak nak tahu tak , mase saya tengah badmood mari bayang-bayang awak dan kata-kata awak kat saya " sayang , ce tengok jap nie ehh " awak tunjuk ade gambo saya kat album photo patah seribu . saya mohon , kembali laa saya yang dulu :( hanya awak lah yang boleh kembalikan saya yang asal . tahun nie kita SPM , tapi awak tak kesian ke kat saya hidup merana macam nie ? saya mohon , terimalah saya :'(
I Love Music

Wednesday, 25 April 2012

merawat hati

takdi saie ade bace blog orang . dia bagi tips merawat hati yang terluka . tips yang pertama


     --> jangan hubungi pasangan anda


  tapi dah lame saya tak text dye , fb ngan twitter pon saie remove dia . nombor telefon & text 
 dia yang dulu-dulu saya delete . termasuk laa gambor saya dan dia :'(

     --> jangan biarkan anda berseorangan

  sejak kebelakangan ini , saie selalu bersendirian . saie takde mood nak maen gurau-gurau dengan
 rakan-rakan saie . saya rasa berasa tenang kalau berseorangan tapi dipenuhi dengan kesedihan dan kesunyian . bukan sahaja kehilangan orang yang tersayang tapi rase kehilangan kawan-kawan dan mama :(


     --> sibukkan diri

   kimie pown bagi tips nie kat saie . macam mana saya nak sibuk sedangkan saya mase sibuk pown 
 teringat kat dia . aduhai , saie rasa nak pergi bercuti je . tapi takde masa :( 


saie akan terus berusaha untuk lupakan dia . saie percaya ramai lagi lelaki yang lebih baik daripada dia . insyaallah . lagipon saya dah berhenti tusyen , sebab saya dah tak nak tengok muka dia . hati saya akan merana setiap kali tengok muka awak .
I Love Music

Friday, 20 April 2012

i cant be strong

ermm :( bakpe dengan saya nie ? haishh =,= . orang tengok saya macam takde semangat dalam diri . saya rasa diri saya langsung tidak terurus . belajar pown entah kemana & bilik bersepah2 . bakpe sekarang nie saya dokleh lupakan dia , hah ? hati saya sakittt sangatttttt :'( baru kapel 2 minggu tapi selalu ingat kenangan bersama dia . saya nak text dia tapi saya janji dah xnak kacau dia lagi . saya kabo kat dia saya redha dengan apa yang dah terjadi . tapi sebaliknya ............. 

     saya selalu berangan , saya nak jaga dia molek2 , setiap pagi tweet selamat pagi , sebelum tido ucap selamat malam , macam-macam laa . tapi kalu saya fikirkan , tak guna jugak kalu kapel ngn orang yang x mencintai kita kan ? saya pown dok faham laa dengan dia , saya tak tahu nak buat dia yakin yang saya sayang sangat-sangat kat dia . saya tak niat nak maenkan perasaan dia . tolong laa , beri saya peluang yang terakhir untuk bahagiakan awak .

I Love Music

Wednesday, 11 April 2012

ku ingin kamu

kalu saya dapat dia kembali , saya janji xkan tinggalkan dia . saya akan sayang dia dengan sepenuh hati saya . saya janji selalu buat dia bahagia , ketawa dan gembira . saya akan cuba jadi wanita yang terbaik untuk dia . saya akan selalu ada di samping dia ketika dia susah . itu janji saya pada awak :'(
I Love Music

Tuesday, 10 April 2012

Patah Seribu

ya allah , peritnya hati ini bila putus cinta . sekarang baru aku tahu mengenai cinta . selama nie aku tak kenal apa itu cinta ? mamat nie laa yang membuat aku kenal apa itu cinta . dan mamat nie laa membuat aku patah hati . aku memang susah nak jatuh hati pada seseorang . mamat nie dah berjaya buat aku jatuh hati padanya . aku kapel dengan dia 2 minggu je . tapi aku sangat menyesal dengan keputusan aku . aku tinggalkan dia :( tapi tak lame tuh , aku berasa bersalah dan aku rasa yang aku sangat sayang kan dia .sampai sekarang aku tak boleh lupakan dia . aku teringat apa yang dia buat untuk aku selama aku kapel dengan dia . sekarang nie pown dia dah ada girlfriend . so , aku tak bole nak halang dia . aku akan bahagia kalu tengok dia bahagia . aku tak berniat untuk mainkan perasaan dia , kalu lah aku betul2 nak maen kan dia dah lama aku kikis duit dia dan aku tak akan lepas kan dia selagi duit dia tak habis ! soryy , aku bukan jenis macam tuh .
I Love Music

Sunday, 8 April 2012

pengorbanan seorang guru

semua guru inginkan anak didiknya menjadi seorang yang berguna dan menjadi seorang berjaya . guru nie ibarat mak ataupun ayah yang ke-2 di sekolah . dia telah banyak berkorban untuk anak muridnya . kalau kita ada masalah , guru kita lah yang mengambil berat tentang kita . contohnya ..


       -> ramai cikgu ambil berat tentang saya , hari tuh saya tak mari sekolah . cg saya call saya , kenapa saya tak datang sekolah ? saya cakap saya takde duit belanja . esokkan nya dia bagi aku duit belanja . cg saya tuh bagitau cg daten tentang saya . cg daten marah saya , dia cakap " cikgu xnak awk buat macam nie lagi , kalu awak takde duit minta jer ngan cikgu . awak belajar lah bersungguh-sungguh , cikgu nak tengok awak berjaya ! " . cg daten baik dengan saya , saya anggap cg daten macam mak saya sendiri . dia selalu bagi duit belanja dan belanja makan nasi . dia seorang guru yang terbaik bagi saya . selama nie , dia lah yang banyak bagi saya semangat dan sokong saya . terima kasih cikgu , saya janji bila saya dah kerja saya akan beli kereta mercedes dan bawak cg jalan2 naek kereta saya . itu yang cikgu nak kan ? saya ingat lagi pesanan daten kat saya , suatu hari nanti cg nak rasa kete mercedes faezah ! .
I Love Music

Sunday, 4 December 2011

majlis pandu puteri

baru nie aku pegi putrajaya sbb ade event pandu puteri bersama permaisuri agung . memang best lha pegi sane <3 masuk istana melawati , fuhh !! besar giler , lawa giler , cantek giler , bersih giler . hahaha :D 2 buah bus jer yg pegi . kebayakan cikgu2 yg pegi , budak2 yang ikut pandu puteri raje ngn budak2 menari ! budak menari tuh cakap muke aku macam pelakon :D budak sorang ag dye cakap aku macam najwa latif ! same ker ? laen lha .. mase makan kat majlis , satu meja 6 orang jer duduk . abang2 yg jadi pelayan kt istana smart2 belake <3 aku panggil abng pelayan tuh , aku ckap nak air . lpas tuh , aku panggil abng laen plak ! mntk garfu :) aku pnggil lagi , tapi yang laen sruh angkat pinggan .. hahahaha :D bole plak mmber2 aku yang duduk semeja ngn aku gelak !! ade org tuh malu !! kelakar sngt ker ?? hahaha .... lepas aku sudah makan kan , abng tuh nak amek gambar ngn aku . aww aww <3 org laen aku nak org laen aku dapat :( makanan kat istana memang sedap giler :D puah aty aku makan .. btw kitaorg sume dpat jam tangan , permaisuri agung bagi ...   
I Love Music